WebQuest jest ciekawą alternatywą w edukacji dzieci. Nasze dzieci, choć jeszcze małe, przy aktywnej współpracy z Państwa strony (pomocy), zdobędą pierwsze doświadczenia z taką formą uczenia się. Być może spotkają się z nią w szkole… Na podstawie badań stwierdzono, że WebQuest:
- ukierunkowany jest na pracę badawczą,
- stymuluje aktywność i współpracę w grupie,
- wzmaga twórcze zaangażowanie w grupie,
- uczy rozwiązywania problemów,
- sprzyja kreatywnemu i krytycznemu myśleniu.
Kilka uwag technicznych:
W razie pytań czy wątpliwości komunikują się Państwo ze mną drogą elektroniczną lub w przedszkolu.
Proponuję, aby systematycznie wykonywać małe partie zadań, tak by dzieci na bieżąco zdobywały informacje potrzebne do wykonania plakatu.
Proponuję, aby na koniec pierwszego tygodnia trwania Webquestu, w piątek, dzieci przyniosły zadania dodatkowe do wykonania, aby mogły zaprezentować je kolegom z grupy.
Na koniec drugiego tygodnia Webquestu dzieci zaprezentują wykonane plakaty.
Pomoc nie jest równoznaczna z całkowitym wykonaniem za dziecko zadania,
Pomoc, to pokierować, umożliwić wykonanie, umożliwić dokonanie wyboru, ale i zachęcić do uzasadnienia wyboru (Dlaczego tak myślisz? Przekonaj mnie, że masz rację),
Pomoc, to nie wyręczanie dziecka w wykonaniu zadania – a wyszukiwanie odpowiedniej strony, towarzyszenie w tropieniu odpowiednich materiałów, dopytywanie, naprowadzanie na właściwą drogę, chwalenie, zachęcanie do wspólnej zabawy, ukazywanie przydatności komputera i zasobów Internetu w zdobywaniu wiadomości i umiejętności,
Pomoc, to także umożliwienie wydrukowania pracy wspólnie z dzieckiem i przyniesienie jej do przedszkola.