UWAGI


Drodzy Rodzice!

WebQuest jest ciekawą alternatywą w edukacji dzieci. Nasze dzieci, choć jeszcze małe, przy aktywnej współpracy z Państwa strony (pomocy), zdobędą pierwsze doświadczenia z taką formą uczenia się. Być może spotkają się z nią w szkole… Na podstawie badań stwierdzono, że WebQuest:

  • ukierunkowany jest na pracę badawczą,
  • stymuluje aktywność i współpracę w grupie,
  • wzmaga twórcze zaangażowanie w grupie,
  • uczy rozwiązywania problemów,
  • sprzyja kreatywnemu i krytycznemu myśleniu.

Kilka uwag technicznych:

W razie pytań czy wątpliwości komunikują się Państwo ze mną drogą elektroniczną  lub w przedszkolu.

Proponuję, aby systematycznie wykonywać małe partie zadań, tak by dzieci na bieżąco zdobywały informacje potrzebne do wykonania plakatu.

Proponuję, aby na koniec pierwszego tygodnia trwania Webquestu, w piątek, dzieci przyniosły zadania dodatkowe do wykonania, aby mogły zaprezentować je kolegom z grupy.

Na koniec drugiego tygodnia Webquestu dzieci zaprezentują wykonane plakaty. 



I jeszcze na zakończenie:

Pomoc nie jest równoznaczna z całkowitym wykonaniem za dziecko zadania,

Pomoc, to pokierować, umożliwić wykonanie, umożliwić dokonanie wyboru,  ale i zachęcić do uzasadnienia wyboru (Dlaczego tak myślisz? Przekonaj mnie, że masz rację),

Pomoc, to nie wyręczanie dziecka w wykonaniu zadania – a wyszukiwanie odpowiedniej strony, towarzyszenie w tropieniu odpowiednich materiałów, dopytywanie, naprowadzanie na właściwą drogę, chwalenie, zachęcanie do wspólnej zabawy, ukazywanie przydatności komputera i zasobów Internetu w zdobywaniu wiadomości i umiejętności,

Pomoc, to także umożliwienie wydrukowania pracy wspólnie z dzieckiem i przyniesienie jej do przedszkola.